Hur fungerar Ongoing lagerhanteringssystem till Visma Business?

Hej, vi har arbetat i Visma Business i 2 år & har funderingar på att införa ett lagerhanteringssystem. I nuläget jobbar vi väldigt “enkelt” med papper och pärmar. Vi märker dock att det börjar kosta oss för mycket tid. Jag har hört att ni har kopplingar mot lagerhanteringssystemet Ongoing och undrar hur det fungerar mot Visma Business?

Tack för din fråga

Kopplingen bygger på dessa delar:

  • Artikelregister synkroniseras från Visma Business till lagerhanteringssystemet.
  • Plocklista skickas med automatik från Visma Business till lagerhanteringssystemet. Systemet har även stöd för att dra tillbaka plockorder.
  • När ordern är plockad på lagret frisläpps den.
  • Sändningsnummer på godset återrapporteras till Visma Business för enkel spårning.
  • Förväntade inleveranser skickas med automatik över till lagersystemet.
  • Vid varumottag frisläpps inköpsordern automatiskt.
  • Omfattande loggning och avvikelsehantering.

 

Är du intresserad av våra produkter eller tjänster?