Projektverktyg- Visma Severa

Projektverktyget som ger kontroll- från försäljning till fakturering 

 

Med projektverktyget Visma Severa samlar du allt kring projektet på ett och samma ställe. 

Projektverktyget är utvecklat för konsult- och projektföretag som vill ha en kraftfull lösning för hantering av projekt, tidrapportering, analys, resursallokering, CRM och fakturering. Allt samlat i en gemensam systemlösning, där du antingen arbetar i ett web-gränssnitt eller nyttjar appen då du är på språng. Du kan således hantera dina uppgifter var du än befinner dig någonstans, det enda du behöver är en uppkoppling till internet. Tack vare att Visma.net Project Management är ett molnbaserat system kommer du och kollegorna alltid ha tillgång till exakt samma data. Ni behöver därför aldrig fundera på backuper och uppgraderingar, det sker alltså helt automatiskt i projektverktyget.

  • Kundhantering/CRM 
  • Projektverktyg 
  • Rapport & Analys 
  • Tid & Utlägg 
  • Resursplanering 

 

En molnbaserad lösning 

Severa är en lösning i molnet som används via en mobilapplikation eller en webbläsare. Tjänsten kräver alltså inga installationer och är alltid redo för nya systemanvändare. Uppdateringar sker automatiskt i bakgrunden vilket innebär att du alltid kommer kunna jobba på som vanligt även om systemet uppdateras. 

 

Effektivt projektverktyg 

Allt från enskilda firmor till större organisationer arbetar idag med Severa för hantering av sina projekt. Det underlättar hanteringen och ökar kontrollen av exempelvis serviceprocesser, försäljning, resurshantering, kunder, tiduppföljning och fakturering. Verktyget är en del av Vismafamiljen och har färdiga integrationer mot bland annat Visma.net, Visma Business och Visma Administration. Det innebär att ni jobbar i projektverktyget men integrationen för över information till ert affärssystem. 

 

 

Kontakta oss om du har ytterligare frågor om Visma Severa